Vandring

I fredags och lördags var jag ute och vandrade, för första gången två dagar i rad. Vi var fem stycken i vår grupp som gick tillsammans. Vi åkte från Innsbruck på fredag förmiddag till en by en liten bit utanför stan. Därifrån började vi gå upp för berget. Vi gick mestadels på en ganska brant och smal stig. Det tog ett tag att gå för man fick ta det lite lungt för att undvika att snubbla eller ramla ned. Det var dock väldigt fint. Till slut kom vi upp till en stuga och kunde äta en sen lunch innan vi fortsatte. Det blev mer uppför för branta vägar tills vi nådde en topp på 2400. Sen började vi gå nerför, vilket inte heller var så enkelt när det var så brant, kändes som ändå större risk att snubbla då än på uppvägen. Till slut kom vi iallafall ned till stugan som vi skulle sova i. Den låg i en dal, helt omgiven av bergen, väldigt fint. Där åt vi äntligen middag och sov sen i princip på madrasser på golvet. Det var ett jättekallt rum, men som tur var fanns det gott om filtar så vi slapp frysa. På morgonen började vi gå igen vid nio. VI hade tänkt att den andra dagen skulle bli lite enklare och inte så anstängande, men där hade vi fel. Dels var det mer uppför än vi räknat med och brantare och smalare väg och dels tog det betydligt längre tid än vi trott. Först halv nio på kvällen var vi tillbaka i civilisationen och kunde ta tåget tillbaka till Innsbruck. Det var en lång dag med nog uppemot tio timmars vandrande. Det var dock en väldigt fin vandring och vi fick se och uppleva mycket. Bilderna nedan har svårt att leva upp till verkligheten, men säger iallafall en del. Efter dessa dagar är jag helt slut idag och orkar inte göra speciellt mycket. Jag var dock och badade en stund i Innsbrucks svar på en sjö, det vill säga en liten vattenpöl med mycket folk där man måste betala för att få bada. Det var i vilket fall skönt att ligga i solen och okej värme på vattnet.
Nu är det inte så lång tid kvar i Innsbruck, alla lektioner är slut och folk börjar åka hem en efter en. Det känns rätt tråkigt att det börjar ta slut för det här året har verkligen gått obegripligt fort. Lite mer saker ska jag dock hinna med innan jag åker hem. Någon mer vandring blir det säkert till exempel.

Vår utsikt när vi åt lunch första dagen