Äventyr i bergen

De senaste två veckorna har jag ägnat mig åt olika typer av äventyr i bergen skulle man kunna säga.
Jag har inte speciellt mycket att plugga nu längre, ännu mindre än förut alltså. Istället fördriver jag tiden med andra saker. Igår åkte jag skidor (2.a juni). Det kändes som lite fel årstid visserligen, men det var rätt kalt och snöade till och med så när vi var i backarna så kändes det definitivt inte som juni. Det var betydlgt varmare och mer sommarlikt när vi åkte skidor på påsklovet.

Jag har också klättrat tillsammans med klättrarna i min grupp. Det var svårt, roligt och lite obehagligt på samma gång, men det gick rätt bra tycker jag. På bilden har jag kommit en bit upp, men ska en bra bit till.



I lördags vandrade vi lite och gick bland annat över ett snöfält (vänster på bilden).


Vi har också gjort en vandring som var en slags kombination av vandring och klättring. Man gick på berget, men det fanns en vajer som man satt fast i för att man inte skulle ramla ner eftersom det inte var några breda stigar att gå på utan snarare bara själva bergsvägen. 



Det känns som tiden går väldigt fort här nu, samtidigt som jag inte gör så mycket. Det kommer inte dröja länge förrän jag är tillbaka i Sverige igen och får försöka hitta på någonting att fördriva sommaren med. Jag har iallafall lyckats hitta ett rum i Malmö till hösten, så en sak mindre att fundera på!

Kommentarer
Postat av: Gerry

Anna

Så trevligt att följa dina äventyr. Bra träning inför Etiopien

välkommen åter till Södertälje.

Fridens

Gerry

2009-06-04 @ 20:44:50
Postat av: Josefine

Åh, vilka härliga bilder! Det låter verkligen jättehärligt att vara ute och klättra och äventyra om dagarna! Är grymt avundsjuk! ;)

Juli kan vi fördriva genom att åka och bada tycker jag! Och besöka sommarstugan. Vi hittar nog på något ska du se.

Är det rum i en korridor eller rum nån annanstans? Grattis i vilket fall som helst!

2009-06-05 @ 00:23:07
Postat av: Anna

Bad och sommarstuga låter som bra planer inför juli.

Det är ett rum i en korridor/lägenhet. Vi kommer vara fyra personer som hyr varsitt rum och som delar på kök, vardagsrum och badrum så det blir lite som en korridor, men mindre. Jag har inte ens sett det på bild så jag har ingen aning om hur det ser ut, men det låter bra iallafall.

2009-06-05 @ 11:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0