Påsklov

Oj,oj, har gått precis en månad sedan jag skrev här sist. Har helt enkelt glömt bort det för jag har varit för upptagen med andra saker. Ägnade först ett par veckor åt att plugga grammatik det mesta av min tid, vid hade en tenta förra fredagen. Sen dess har jag påsklov, i två veckor!, österrikiska studenter har det lyxigt, och jag med för tillfället. Den första veckan på lovet har jag haft besök. Josefine kom förra torsdagen (dan innan min tenta) och åkte hem nu i torsdags. Det var kul att få visa Innsbruck för nån hemifrån och kul att ha någon att umgås med här. Det blev en hel del skidåkning, fyra dagar, och promenerande och fotande i stan. Här har det verkligen blivit vår nu, eller kanske snarare sommar på en gång. Vi kunde i alla fall sitta ute i solen och äta glass på fredan, för att sen åka skidor på lördan. Det känns som det är vinter och sommar på en gång här just nu, fast mer sommar faktiskt för det är väldigt varmt även i skidbackarna. Josefine hade med sig Emmas kamera till mej också eftersom min gått sönder så äntligen blir det lite nya bilder här, även om jag inte har tagit så många.

Josefine med halsduk för ansiktet, efter att ha fått för mycket sol den första skiddagen.


Fint väder, berg och snö

I onsdags var vi i Hall, en by i närheten av Innsbruck som är full av gamla fina hus och gränder. Vi vandrade runt i några timmar och frsökte ta fina kort.




Efter att Josefine åkt hem har jag ägnat mej åt att fundera på vad jag ska plugga i höst. Jag har läst igenom listan med utbildningsprogram på nästan alla högskolor i Sverige tror jag och försökt komma fram till vad som låter bra. Har i vart fall begränsat mej till tre utbildningar som jag kan tänka mig att gå, så nu gäller det bara att välja vilken som verkar bäst av dem. Har i vart fall ångrat mej helt från mina tidigare planer, så tror inte att det blir någon ekonomi i alla fall. Senast onsdag måste jag ha bestämt mig, så får ägna påskhelgen åt att fundera vidare.

Glad påsk allihopa förresten, ny uppdatering kommer snart, närmare än om en månad lovar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0